reklama

A na Vianoce Ježiško deťom zasa knižky prinesie

V záhrade máme vykopanú pascu na vlky. Presne takú, ako mal Emil z Lönnebergy. Hneď vedľa nej svieti na terase laterna zo snehu – presne taká, ako si stavali Deti z Bullerbü. Pod stromčekom nájde náš Dávid Pipi Dlhú Pančuchu a už teraz sa bojím, ako si podľa jej návodu namieša superlepidlo, s ktorým sa dá chodiť po stenách. Lebo Dávid je taký – svoje obľúbené knižky si dáva čítať stále dookola, až kým ich nepozná naspamäť, identifikuje sa s postavami a skúša každú vtákovinu, ktorú vymysleli. Niekedy sú to dosť nebezpečné veci, v ktorých hrajú úlohy pasce na myši, kladivá, laná visiace z balkóna a vlastnoručne vyrobené udice. Ale nevadí, rada to riziko podstúpim, lebo rada vidím svoje deti čítať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)
Obrázok blogu

Dávidova sestra Eliška nemá ešte ani rok a pol. Hneď, ako sa o pol šiestej ráno zobudí, zasvieti nočnú lampu, podá mi okuliare a gumičku na vlasy a že: „mama čítaj.“ A tak čítam. Niekedy aj so zatvorenými očami – Rozprávky o zvieratkách a Môj macík sa mi po stovkách prečítaní nevygumovateľne vryli do pamäti. (Teraz pekne člipky-čľapky, umyjeme všetky labky ...)

Z toho predčítavania mi už poriadne vyschlo v krku a teším sa, keď si budú moje deti čítať samé. Neviem sa dočkať, kedy objavia Zbojníkovu dcéru Ronju, Annu zo Zeleného domu, Chlapcov od Bobrej rieky, Harryho Pottera a Dobšinského a Anderssenove rozprávky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zopár z tých kníh mám pre ne nachystané už teraz. Čakám, kým do nich deti dorastú a občas si v nich len tak listujem.

Niektoré knižky sme dostali k všelijakým sviatkom, niektoré som počestne kúpila, a niektoré som nenápadne strčila do kufra pri návšteve u rodičov. Napríklad Bendovej Čiernobielu rozprávku z roku 1962 alebo Požičajovcov zo sedemdesiateho druhého. Prečítali, pokreslili, somárske rohy a fľaky od ríbezlí na nich narobili už tri generácie detí.

Joj, už aby boli Vianoce! Keď pominie očarenie legom a bábikami a deti sa s bruškami plnými koláčov usadia na gauč pod lampu, otvoríme nové knižky – spomínanú Pipi Dlhú Pančuchu, vecné knihy z nemeckej edície Wieso? Weshalb? Warum?, Janku a Danku, a možno ešte aj niečo iné, čo sa Ježiškovi zmestilo do košíka – a pustíme sa do čítania.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teším sa. A vy?

Zuzana Široká

Zuzana Široká

Bloger 
  • Počet článkov:  75
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Kto vlastne som a koľko nás je?Kúpte si moje knihy! Zoznam autorových rubrík:  Jabloňové láskyLiterárne NobelovkyKaždodennosti

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

23 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu