reklama

Každý mesiac jeden Nobel

„Rok 2012 bude priať intelektuálnemu rozvoju a kreatívnym aktivitám." čítam práve v horoskope pre moje znamenie. To sa mi hodí, pretože do Nového roka som si (zasa raz) predsavzala rozvíjať svoj intelekt. Tentoraz trochu iným spôsobom. Či sa výsledok odzrkadlí na hodnote IQ, kariérnom rebríčku, spoločenskej prestíži či nebodaj na výhre vo vedomostnej súťaži je viac než otázne, ale jedno je isté, moja duša si príde na svoje. Už ju vidím ako pradie od blaženosti, oblizuje sa za ušami a chce stále viac. Možno sa z nej stane závisláčka a ja kvôli duševnému blahu budem rodine servírovať už iba instantné polievky a oblečenie bez aviváže. To sa ešte ukáže.  Do roku 2012 som si predsavzala každý mesiac prečítať aspoň jedno dielo od autora oceneného Nobelovou cenou za literatúru.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Sledujte ma na Knihe tvárí v skupinke s rovnomenným názvom alebo sa pridajte, čím viac nás bude, tým zaujímavejšie diskusie a polemiky z toho vzniknú. Už sa na to teším.

A čo budeme čítať?

Všeličo.

Poéziu aj prózu, vážnu literatúru aj príbehy, ktoré boli pôvodne určené pre deti. Som zvedavá na exotické diela japonského a arabského autora a rozmýšľam ako sa motivovať, aby Elfriede Jelineková a Imre Kertész neskončili po piatich stranách v koši na papier. Hemingwaya a Steinbecka zhltnem pravdepodobne za jednu noc a Seiferta si budem okamžite a labužnícky dávkovať na teplé septembrové večery na terase pri víne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Začneme dobre stráviteľnou klasikou a rok 2012 zakončíme absurdno krásnym tureckým snehom:

Január - Ernest Hemingway: Starec a more (a pravdepodobne ešte niečo dlhšie)

Február - Selma Lagerlöf: Nils Holgersson

Marec - Boris Pasternak: Doktor Živago

Apríl - Gabriel García Marquez: Sto rokov samoty

Máj - John Steinbeck: Hrozná hnevu (alebo O myšiach a ľuďoch)

Jún - Rudyard Kipling: Kniha džungle

Júl - Yasunari Kawabata: Kjóto

August - Nadžíb Mahfúz: Putovanie Ibn Fattúmu

September - Jaroslav Seifert: Třeba Vám nesu růže

Október - Imre Kertész: Kaddiš za nenarodené dieťa

November - Elfriede Jelineková: Die Kinder der Toten

SkryťVypnúť reklamu
reklama

December - Orhan Pamuk: Sneh

Postrehy a dojmy, úvahy a najzaujímavejšie diskusné príspevky z diskusie na Knihe tvárí zahorúca spíšem a každý mesiac uverejním na tomto mieste.

Tak hor´ sa do knižníc!

Zuzana Široká

Zuzana Široká

Bloger 
  • Počet článkov:  75
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Kto vlastne som a koľko nás je?Kúpte si moje knihy! Zoznam autorových rubrík:  Jabloňové láskyLiterárne NobelovkyKaždodennosti

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu